Targetowanie postów organicznych
Często bywa tak, że to, co na pierwszy rzut oka wydaje się być banalnie proste, w rzeczywistości przysparza wiele problemów. Weźmy pod lupę chociażby możliwości Facebooka. Jest ich masa, ale czy na pewno każdy potrafi je wszystkie wykorzystać?
My rozwiejemy te i inne Wasze wątpliwości w najnowszej serii – InMarketing podpowiada. Ale nie będą to długie i nudne poradniki. Stawiamy na mini maxi wiedzę, czyli minimum formy i maksimum treści, z której każdy wyciągnie coś dla siebie. Jesteście gotowi na pierwszą dawkę skondensowanej wiedzy?
Czym tak naprawdę jest Dark Post?
Nie ma nic gorszego niż komunikacja nakierowana na specyficzną grupę odbiorców, a nadawana do wszystkich. Dlatego dziś przyjrzymy się bliżej dark postom i (darmowemu!) targetowaniu postów organicznych 🙂
Zaczniemy od początku czyli nomenklatury. Dark Post to nieopublikowany post w social media, promowany jako reklama dla określonej grupy odbiorców. Nie można znaleźć go w sposób naturalny i nie pojawia się na profilu. Mimo to, nie do końca są to posty widmo – pamiętajcie, że możecie szybko je sprawdzić za pomocą kilku kliknięć 🙂 Jak? Wchodząc na wybranej stronie na Facebooku w Transparentność strony, a następnie Przejdź do Biblioteki reklam.
Poznaj nasze możliwości współpracy w zakresie prowadzenia organicznych kanałów social media oraz płatnych działań reklamowych na Facebooku.
Organiczny Dark Post
Czy wiecie, że Dark Postem może być także post organiczny, który tworzony jest w Creator Studio i wyświetla się wybranej grupie odbiorców! Jak zrobić taki post na Facebooku? Już tłumaczę!
Na początek musicie mieć włączoną opcję, która Wam to umożliwi. Żeby ją aktywować, wchodzicie na Waszą stronę, potem w Ustawienia, Ustawienia ogólne i klikacie w tym miejscu:
Następnie przy tworzeniu posta w Creator Studio pojawiają się takie opcje jak Ustawienia dystrybucji oraz Ustawienia prywatności.
W części z ustawieniami prywatności znajdziemy dwie możliwości – Publiczną, czyli standardową publikację oraz Ograniczoną, która umożliwia sprecyzowanie grupy odbiorców, dla której post będzie widoczny.
Tego typu post będzie więc pokazywał się tylko i wyłącznie osobom, które spełniają określone przez nas kryteria – wiekowe oraz lokalizacyjne. Pozostałe osoby nie będą mogły go zobaczyć ani w Aktualnościach, ani w wynikach wyszukiwania, ani w profilu.
W sekcji z ustawieniami dystrybucji, znajdziemy drugą możliwość kierowania postów do konkretnych odbiorców – Targetowanie w Aktualnościach. Czym ta funkcja różni się od poprzedniej?
Tutaj możliwości dostosowania kryteriów są znacznie większe oraz dużo bardziej szczegółowe. Dostępne możliwości to wiek, płeć, lokalizacja oraz język. W tym przypadku ograniczenie widoczności będzie dotyczyło tylko aktualności. Post z użyciem targetowania będzie wyświetlał się w feedzie tylko osobom ze zgodnymi kryteriami, jednak po wejściu na profil będą mogli wyświetlić go wszyscy.
Znacie już mechanizm działania. Ale w jakim celu używać tego rodzaju targetowania na Facebooku? Taka możliwość jest przydatna w wielu sytuacjach, na przykład kiedy organizujecie otwarcie sklepu stacjonarnego marki i chcecie dotrzeć z informacją tylko do odbiorców, którzy są na miejscu w danej lokalizacji. Inny przykład? Kiedy chcecie promować produkt skierowany tylko do określonej grupy odbiorców – jeśli są to buty na obcasie to wybieracie wówczas targetowanie: kobiety.
Dark Social – co to jest?
A skoro już jesteśmy w klimacie dark, zapoznam Was także z pojęciem Dark Social. Co to takiego? Założenie jest takie samo, jak w przypadku postów.
Są to działania wokół profilu w mediach społecznościowych, które są niewidoczne na zewnątrz, a marketerzy nie mogą ich zmierzyć. Jest to na przykład prywatne przesyłanie linków do postów, screenów znajomym za pomocą e-maila, Messengera lub WhatsAppa. Działania te są wliczane w analityce do ruchu bezpośredniego (direct traffic).Prościej i krócej się nie da! 🙂 Mam nadzieję, że taka “wiedza w pigułce” pomogła Wam zrozumieć świat Dark Postów i od teraz nic Was w nim nie zaskoczy. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, to śmiało – zawsze chętnie na nie odpowiemy. A już niedługo zaskoczymy Was kolejną porcją naszej mini maxi wiedzy – Jak stworzyć post karuzelowy na Facebooku? oraz Jak zmienić datę posta na Facebooku?
A jeśli chcesz skonsultować swoje działania marketingowe lub poznać naszą ofertę współpracy w zakresie social media czy prowadzenia działań reklamowych w kanałach społecznościowych, umów się na bezpłatną konsultację marketingową z naszym doradcą.