Jest to bardzo ciekawa forma, która pozwala na linkowanie kilku produktów, usług, informacji w jednym poście! Do każdego kafelka możecie wrzucić osobny link, a po kliknięciu w wybrane zdjęcie użytkownik przeniesie się na tę stronę.

Może to być ciekawa forma wizualna, np. panoramiczne tło, design, który z każdym kolejnym kafelkiem łączy się w spójną całość, przechodzące kolory… co tylko chcecie! Sky is the limit 😉 Możecie w ten sposób pokazać różnorodność oferty lub wytłumaczyć jakieś zjawisko poprzez pewnego rodzaju etapy. Jest to też ciekawa forma sprzedażowa – wykorzystanie linkowania do poszczególnych produktów pozwala na łatwe przekierowywanie odbiorców.

Pamiętajcie, że:

  • Może być max 10 kafelków;
  • Na samym końcu można dodać logo;
  • Preferowane są wymiary: 1080 x 1080.

Przykład: 

81GdfJ7llBbE4fpkKHRuK auZIcaPzM ev4Uz oSLfJPzdpLjfFeqnhIGJD7Zvn3rnF0meErfia0lEPyyUGgJZMnEsoZ5ry5tNu4KtBVwwil4fMmvBoO8qMgvZZk0fk3L5Mpbjm25EZbYJ 6u73KSUvjamxAp8vrPbWs4SiOeEsrlwYnB6 HrwOFA

Jak stworzyć post karuzelowy?

Obecnie tworzenie posta karuzelowego nie jest najprostsze i wymaga podstawowej znajomości poruszania się w Menedżerze reklam. Tworzymy po prostu reklamę karuzelową, którą następnie publikujemy na stronie. Jeśli zależy nam tylko i wyłącznie na organicznym poście, wyłączamy reklamę i gotowe 😉 Mamy tutaj sporo możliwości – możemy dodać nagłówek, opis czy też przycisk. Aby skorzystać z tej opcji, musicie mieć stworzonego Business Managera i podpiętą do niego stronę.

  1. Wchodzimy na naszego Menedżera reklam.
  2. Następnie należy stworzyć kampanię z celem ,,Ruch’’. Klikamy więc w zielony przycisk ,,Utwórz kampanię’’, a następnie wybieramy odpowiedni cel.
Post karuzelowy - utwórz nową kampanię na ruch (screen)
  1. Wybieramy poziom optymalizacji budżetu – pełna dowolność. W tym przypadku nie ma znaczenia, czy będzie to poziom kampanii czy zestawu reklam
Post karuzelowy -optymalizacja budżetu kampanii (screen)
  1. Ustalamy budżet na minimalnym poziomie (niech to będzie 5 zł dziennie, jeśli to budżet dzienny) i określamy harmonogram wyświetlania reklamy (bez znaczenia w przypadku wykorzystania jedynie do publikacji postu).
Post karuzelowy - optymalizacja budżetu kampanii (screen)
  1. Tworzymy grupę odbiorców zgodną z naszą grupą docelową (nawet jeśli wyłączymy kampanię, możemy do niej wrócić i wykorzystać w reklamie!)
Post karuzelowy - grupa odbiorców (screen)
  1. Wybieramy umiejscowienia oraz sposób wyświetlania i optymalizacji.
Post karuzelowy - umiejscowienia (screen)
  1. Przechodzimy do poziomu kreacji i wybieramy interesujące nas konto na Facebooku oraz Instagramie.
Post karuzelowy - tożsamość (screen)
  1. Wybieramy format reklamy karuzelowej.
Post karuzelowy - tożsamość (screen)
  1. Dodawaj karty karuzeli – wybieraj grafiki, twórz nagłówki oraz kieruj swoich odbiorców w konkretne miejsca na Twojej stronie przez podanie adresu URL danej karty. Ile kart, tyle możliwości. Warto różnicować URL.
Post karuzelowy - karty karuzeli (screen)
  1. Wybierz kolejność wskazywania kart karuzeli – jeśli zależy Ci na kolejności, nie zaznaczaj opcji nr 1, która wyświetli najlepiej klikane opcje z kart. Gdy Twoja karuzela tworzy historię, chcesz ją pokazywać w takiej kolejności, jak było to zaplanowane.
ccVHTjXF3kRRTwOtLvAAvu1aJEHagk6PS2latmoR yk9xxNhc5rLyQiJvMLnHXbNdti0i3wgJEid BJazqlIrlHIFZnz67qJXKvJCJnk8GMOU6Il3zI6sQkQV4JjNxrGJLxh1dFPKNZsVTFjiW DSUQxmAcXgkXNdx0pZiObP lmeBNhfbfi6kJdHA
  1. Wklej przygotowane copy (tekst) na reklamę.
GYq8ZG4ZIzVNbCATM16dCovMS9EqbJphgE 3SwKDuJAyREwZlm5bxzEtLIlQ9GB7u4IO rJcF5vOpNFl anTyxJydtU
  1. Wybierz odpowiednie wezwanie do działania (CTA). Możesz także pominąć dodawanie CTA i zostawić miejsce przycisku puste. Ma to zastosowanie, gdy chcesz uwydatnić stworzone nagłówki lub sprawić, by wyświetlały się one w całości mimo dużej liczbie znaków.
2hGu4qvjnf9ok Ma Y3Ezvs7vLRDRQ8ib1bz13SyPeKGLcd KfrvtC1qCC8hrFN1FZ cB5Bxoy8jQjLLc kxK5m4ZVOX4DLnNpAJ31ESzMKrlB 1dszx6xMTgiO5As6ggMBcPKIGLXp
  1. Kolejnym krokiem jest opublikowanie reklamy. To bardzo proste – jeśli wszystko zrobiłeś poprawnie, reklama przejdzie do etapu weryfikacji po kliknięciu w zielony przycisk “Opublikuj”. Jednak mówimy tutaj o tworzeniu posta organicznego, który będzie opublikowany na Waszej stronie na Facebooku. Należy zatem wyłączyć reklamę za pomocą suwaka i przejść do kolejnych kroków, które opisujemy poniżej. 
IqJqObfBF9q0XxZjrmCMg4b2 SeGTbQUmqo 0jHCGgPpVfxHn77J7Yr7o6yOn hJhUJ2SDyVHipiTBs kL1Nl3TYO4K0XPJ548flej43kSroL5QwcLxUMJCDw2Q693ZAfeL0IUmYQCt8tVG6KveOiMB cTmwOk
  1. Następnie wejdź na Twojego Menedżera Firmy.
  2. Kliknij w kropeczki. Gdy rozwinie się widok, kliknij w ,,Posty na stronie’’. Jeśli nie znajdziecie tej możliwości w skrótach, to przewińcie niżej, na pewno tam będzie 😉
  1. Następnie kliknij w ,,Posty reklamowe’’ i wyszukaj karuzelę.
DPuZQIRftehSZci6AU7Svu v c iwJFjX9Ii67RnwGgwiQbi6B97X mgKSCk07o44XSCqHFzY crflEfIkhlfBkA4ym DFmDE7gHSkzF6HOYU1PEDJ7yUJNE9pfgt9OPK7Zbc5 qR7LDr4TKJvo q7bPcxgV2Rgx I6I6Hahcew99BdeOR0wmTLtOQ
  1. Kliknij na post, następnie ,,Działania’’ i publikuj, bądź planuj karuzelę.
Rl1 XlKI9JD4XnfwiVSRMXTnu6ioaF5u8XKbqs N6Ya4h otAcMLLXL0afErD6 EXq41qAlUa46P2JJbQOOGntKtdhaq8ZUKcUg31H6nGwe5CBQOqN1xrMoLCW4RiY08lj9eSr9jMIcqk5cG lQjKQAupvuyNxJX1984Z97BODBIKUYYzEjDl Q
  1. Teraz możecie wyłączyć reklamę!

Gotowe 😉

Nie macie pomysłu, jak może wyglądać Wasza karuzela? Zainspirujcie się! Oto ciekawe przykłady wykorzystania tego formatu posta na Facebooku:

https://www.facebook.com/Krowarzywa/posts/

https://www.facebook.com/alejacapone/posts/