Czerwiec był miesiącem, który w dużym stopniu uwolnił się już od zmian podyktowanych pandemią. Sytuacja na świecie powoli się uspokaja i podobnie jest w mediach społecznościowych. Nie oznacza to jednak, że zabrakło nowości – przeciwnie. Pojawiło się sporo aktualizacji, a wiele nowych funkcji jest też testowanych. 

Sprawdźcie, co konkretnie zmieniło się w ciągu ostatnich 30 dni!

Nowe, biznesowe możliwości w mediach społecznościowych

Facebook

W czerwcu część użytkowników Facebooka otrzymała nową funkcję, która umożliwia “wysyłanie niestandardowych e-maili marketingowych” za pośrednictwem ich strony na Facebooku. Są to testy nowej opcji, która ma w przyszłości pozwolić na wysyłanie i śledzenie kampanii mailingowych bezpośrednio ze strony.

Na ten moment nie mamy możliwości wykorzystania adresów e-mail, które użytkownicy Facebooka mają przypisane do swojego konta – kontakty należy dodać ręcznie do swojej bazy danych. W przyszłości ma być możliwe także przesyłanie plików w formie arkuszy kalkulacyjnych z gotowymi już listami kontaktów. 

Korzystanie z narzędzia będzie możliwe tylko po wcześniejszym potwierdzeniu, że mamy zgodę użytkowników na przechowywanie ich danych i kontaktowanie się drogą mailową, w celu wysyłki materiałów promocyjnych.

Może być to dobre rozwiązanie dla firm, które do tej pory nie prowadziły działań e-mail marketingowych i nie korzystały z zewnętrznych narzędzi, które nie różnią się diametralnie od nowej opcji zaoferowanej przez Facebooka. Ale jeśli narzędzie zostanie na stałe wprowadzone i udostępnione wszystkim użytkownikom, z pełnymi możliwościami, może być poważnym zagrożeniem dla innych serwisów oferujących e-mail marketing.

Źródło: Facebook, wersm.com/facebook-is-testing-a-new-email-marketing-tool-for-pages/, stan na 06.07.2020

Messenger

W maju wspominaliśmy, że Messenger ma być aktualizowany pod względem ułatwień w korzystaniu z kont biznesowych. Facebook uruchomił właśnie nową opcję, dzięki której możemy szybko przełączać się między wiadomościami biznesowymi i osobistymi, za pomocą kilku kliknięć. Do tej pory odpowiadanie na wiadomości danej strony na Facebooku było możliwe za pomocą Menadżera Strony oraz Creator Studio. Co więcej, będzie też można decydować o wyświetlaniu powiadomień z danego konta.

Bezpośredni dostęp do wiadomości w aplikacji nie tylko sprawi, że będzie to przyjemniejsze, ale przede wszystkim ułatwi śledzenie najnowszych pytań klientów i szybką reakcję.

Jak wyjaśnia sam Facebook:

IZbyGS5yoq3SShtyJ75cw4r8E8e4HyRRKxUI805FlU4tltTjjj9ftl0SeoC9fpzaXk9B5Y9c8lc3M7AgZlUcuP vPEpI 2JT7oj UcXxgmA U 056Q kMaHTWdFcaE
Źródło: Messenger News, messengernews.fb.com/2020/06/09/introducing-business-inbox-in-messenger, stan na 06.07.2020

Instagram

Do tej pory sklepy mogły oznaczać swoje produkty na zdjęciach, dodając znaczniki, które po kliknięciu przez użytkownika wyświetlały produkt. Teraz Instagram wprowadza coś więcej: tagi produktowe. Będzie można ich używać w opisie, aby przenosiły bezpośrednio do strony sprzedającej produkt. 

Trwają jeszcze testy funkcji, a dostęp do korzystania z niej ma tylko wąska grupa. Jednak zobaczyć jak to wygląda możemy już wszyscy, np. u Victorii Beckham.

Bu 49TG17ipWPFr m3F66sPJtKpLwACFcYSdJTCeSj8WGNmyb17qBmlzrEdlIckJ U7DGJLcEez9muXDyalX FxzIbVQvNP4Qq ZVZSQ03qoDqVJ3UYKvjpJkBtkjSjs
Źródło: Profil Victoria Beckham na Instagramie, https://www.instagram.com/victoriabeckham/?hl=pl, stan na 06.07.2020
XyDmQkyoG3rVbIOmz5NHvjL0gj60e7WE9 gXj7n1oW NWw7bpMiqtDBUru2 K19JYIwvJlxoLdBy5xHUrUDi 2Tbaojtjg
Źródło: socialmediatoday.com/news/instagram-tests-shopping-tags-in-post-captions/580063/, stan na 06.07.2020

Nowe funkcje w mediach społecznościowych nie tylko dla biznesów

Facebook

Facebook pomaga nam uporządkować przeszłość. Wprowadzona zostanie funkcja, która ułatwi zarządzanie naszym profilem. Oznacza to prostsze usuwanie postów z przeszłość, a do tego pojawienie się opcji dodawania ich do archiwum. Posty będzie można łatwo przefiltrować po ich kategorii, dacie czy osobach, które są w nich oznaczone.

Szukając nowej pracy, kończąc długi związek czy po prostu chcąc pozbyć się “błędów młodości”, nie będzie już konieczne poświęcanie na to kilku godzin.

wideo: facebook.com/facebookapp/videos/707969696627907/

źródło: fb.com/news/2020/06/introducing-manage-activity/

Messenger

Trwają testy nad nową funkcją w aplikacji Messenger. Ma się w niej pojawić opcja, która będzie wymagała wpisania kodu, rozpoznania odcisku palca lub FaceID, żeby się do niej dostać – nawet, kiedy telefon będzie odblokowany. Będziemy mogli także wybrać, po jakim czasie aplikacja ma ponownie wymagać zweryfikowania tożsamości. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa i prywatności.

8cOqYTehBsAE5yZVkrix4g3yVeCoVxXADmB5pAyOVyOT18fVwB6oobwhivTE2EsDcKogkUgdJVHb5O8faE6rwjDDxNuaCqloruAxG4
Źródło: socialpress.pl/2020/06/skrzynka-odbiorcza-messengera-chroniona-face-id, stan na 06.07.2020

LinkedIn

Na LinkedIn pojawiła się opcja tworzenia ankiety w poście. Ta prosta w użyciu funkcja może bardzo urozmaicić content na profilu oraz świetnie zaangażować odbiorców. Jest to również łatwy sposób na to, żeby szybko otrzymać interesujące nas wyniki spośród swojej grupy odbiorców. Dlaczego taki łatwy? Tworzenie ankiety to tylko kilka kroków, które mają trwać mniej niż 30 sekund!

wideo: linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6665958957565165568

źródło: blog.linkedin.com/2020/may/12/tapping-into-the-power-of-your-professional-network-with-polls

Wartościowo i aktualnie w mediach społecznościowych

Wszyscy chcemy informacji wiarygodnych, aktualnych i wartościowych – tak sądzi również Facebook. Dlatego działa w tym kierunku, aby wszystko co widzimy właśnie takie było. Z tego powodu, w 2018 r. zostały wprowadzone etykiety, informujące o źródle artykułu czy informacji (więcej tutaj – about.fb.com/news/2018/04/inside-feed-article-context/). Teraz twórcy dodają kolejne opcje, żeby jeszcze bardziej o nas zadbać: 

  • Nowe powiadomienia o tym, że artykuł, który chcemy udostępnić, jest starszy niż 3 miesiące, mają sprawić, że na stronie głównej będą pojawiać się tylko przemyślane informacje lub te najbardziej aktualne. Po ich wyświetleniu, będziemy mogli zdecydować czy nadal chcemy udostępnić treść, czy wolimy jednak z tego zrezygnować. 
uED2uGZb66Cojz6 H YnvdHYWX4 s2wFEzS8VAnNaAmiIoKTrkJOezGzdc1r64Hqa07aLBGCDIpUCFHWY
Źródło: Facebook, about.fb.com/news/2020/06/more-context-for-news-articles-and-other-content/, stan na 06.07.2020
  • Facebook walczy także z wirusowymi treściami! Trwają działania i testy nad rozszerzeniem procesu weryfikacji administratorów stron. Jeśli użytkownik nie zweryfikuje swojej tożsamości w podanym terminie lub nie przejdzie procesu pomyślnie, portal ograniczy zasięgi treściom przez niego publikowanym. 

Do procesu będzie także konieczne dwuskładnikowe uwierzytelnianie oraz potwierdzenie lokalizacji. Twórcy Facebooka zapewniają, że wszystkie dane będą bezpiecznie przechowywane.

gGOSfOZ KoFnq04JR795oGujPFnlC1xTWXMyY6SQvALh3B2HBnSgmhpTDS0JWhroA7nFBIKyIqK9a9VqxQZuYJbypbb2Q0Hoo2ryiTwmELeyWYYd hpr5rt9WHsAlN7NQi3nn7 g
Źródło: Facebook, socialpress.pl/2020/06/facebook-ograniczy-zasiegi-tresciom-wirusowym-od-niezweryfikowanych-profili, stan na 06.07.2020

Przeczytaj także nasz poprzedni artykuł z tej serii: Co nowego w mediach społecznościowych? Maj 2020

Trochę się pozmieniało, prawda? Czerwiec był czasem wielu testów i ulepszania istniejących już funkcji w mediach społecznościowych. Bez dwóch zdań, większość z wprowadzonych rozwiązań może się okazać przełomowa i znacznie ułatwić korzystanie z aplikacji. Pozostaje więc czekać na więcej ulepszeń i brać się za testowanie –  a kolejne nowinki przedstawimy Wam już w przyszłym miesiącu!