Jak uzupełnić dane do faktury Google?
W tym krótkim artykule opowiem Wam, jak skonfigurować dane firmy do faktury Google, jak pobierać faktury i kiedy są one dostępne. Wszystkie te aktywności są niezwykle proste, lecz nie zdziwi mnie, jeśli ktoś zgubił się w interfejsie Google ADS.
Jak modyfikować dane firmy do faktury
Jeśli posiadasz już konto Google ADS, to musiałeś założyć tak zwany “Profil Płatności”, gdzie dodałeś swoje dane związane z imieniem, adresem itd.
Stworzenie “Profilu Płatności” automatycznie stworzy “Konto płatności”, czyli coś w rodzaju dziecka “Profilu Płatności”.
Właściwości “Konta Płatności”:
- działania związane z rozliczeniami;
- wszystko, co powiązane z płaceniem za cokolwiek związanego z Google ADS.
Jeśli chcemy edytować dane już skonfigurowane, patrzymy na prawy górny narożnik i klikamy “Narzędzia i Ustawienia”:
Po kliknięciu w ustawienia patrzymy na pionową nawigację po lewej stronie ekranu:
Tutaj znajdziemy nasze oryginalne konto płatności.
Teraz możemy wprowadzić zmiany w “Profilu Płatności” (imię, adres, ID podatkowe itd., czyli to, co powstało przy zakładaniu konta Google ADS).
Ponownie kierujemy oczy na prawy górny narożnik i klikamy “Narzędzia i Ustawienia”:
Trafimy do miejsca, gdzie wyświetlą się wszystkie nasze dane.
Ważna informacja! Jeśli chcemy edytować jakiekolwiek dane, musimy otworzyć nasze konto Google ADS za pomocą maila, który został wykorzystany do zakładał tego konta. Jest to e-mail “właściciel”.
Kiedy mogę pobrać faktury Google ADS?
Kiedy musimy dostarczyć fakturę do naszej księgowości, trzeba pamiętać, że każda faktura od Google pojawi się dopiero 5 dnia miesiąca. Będzie ona możliwa do pobrania w apce webowej Google ADS (czyli standardowym przeglądarkowym systemie, gdzie zarządzamy naszymi reklamami).
Gdzie znajdę faktury Google ADS?
To bardzo prosty proces, lecz jest pewny irytujący haczyk. Jak wspomniałem, faktury pojawiają się na koncie Google ADS dopiero 5 dnia miesiąca i niestety nie ma sposobu, by to obejść. Żeby je odnaleźć, otwieramy nasze konto Google ADS, klikamy “Narzędzia i Ustawienia” w prawym górnym rogu i wybieramy “Dokumenty”.
Jeśli konto jest świeże to bardzo możliwe, że nie znajdziecie tutaj długiej listy dokumentów.
Zajmujesz się też reklamami na Facebooku? Sprawdź, jak tam wygląda uzupełnianie danych i pobieranie faktur!