Za nami ostatni miesiąc 2020 roku. Nie był on najłatwiejszy, nawet dla świata mediów społecznościowych. Twórcy nie zapewnili nam zbyt dużej dawki nowości, być może z uwagi na spore problemy, które często pojawiły się w aplikacjach. Przejdźmy jednak do rzeczy. Oto kilka najciekawszych nowości wprowadzonych w grudniu! 

Messenger

Duże zmiany prawne

16 grudnia, na terenie Europejskich Obszarów Gospodarczych, weszła w życia aktualizacja RODO, która dotknęła mocno messengera. Wielu z Was na pewno zdążyło już zauważyć, że z Messengera zniknęły niektóre funkcje, takie jak możliwość ustawiania pseudonimów czy dostęp do galerii. 

Większe zmiany dotknęły jednak chatbotów, z których często korzystają strony biznesowe. Wycofane całkowicie lub z aplikacji mobilnych zostały: możliwość wysyłania notyfikacji, tworzenie niestandardowych grup odbiorców w reklamach, wysyłanie wiadomości audio lub wideo, ustawienia animacji pisania wiadomości, możliwość odsyłania do strony internetowej, ustawienie przycisków z proponowanymi odpowiedziami. 

Źródło:

Instagram

Większe możliwości dla fundraiserów

Do tej pory fundraiserzy mogli udostępniać swoje akcje tylko w Stories i relacjach na żywo. Teraz tworzenie zbiórek i donacje będą także w feedzie. To spora zmiana, ponieważ zbiórki mają szansę być bardziej trwałe, a Instagram deklaruje, że 100% z zebranych pieniędzy trafi bezpośrednio do odbiorcy. 

Źródło:

Drobne zmiany w Stories i Reels

Reels coraz bardziej upodabnia się do Tik Toka. Pojawiają się kolejne funkcjonalności, które zbliżają do siebie obie aplikacje. Nowe opcje wiążą się głównie z audio. Instagram postanowił dodać także znak wodny do filmów tworzonych w ich aplikacji i dodać możliwość udostępniania ich na Facebooku bez powiązania z kontem na nim. 

Jeśli chodzi o Stories, dodana została opcja “Wielu ujęć”, która umożliwia wykonywanie kilku ujęć w sekwencji. Pojawiły się także informacje o wprowadzeniu możliwości używania filtrów przy wykonywaniu zdjęć z poziomu aplikacji.

screenartyk

Trwają także testy nad dodaniem licznika czasu, który pozostał do wygaśnięcia relacji. Ma to zwiększyć zaangażowanie społeczności, jednak jest z tym sporo komplikacji – np. jeśli dodane zostaną dwie relacje w różnym czasie, nie wiadomo do której z nich odnosiłby się licznik. Widoczne na zdjęciu relacje nie są ustawione chronologicznie, a to także daje do myślenia. Czas pokaże, co wyniknie z testów.

Źródła:

www.socialmediatoday.com/news/instagram-adds-new-creative-tools-in-reels-and-stories

www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-sharing-reels-to-facebooks-news-feed-and-watch-listings

www.socialmediatoday.com/news/instagram-tests-adding-timers-to-stories-to-boost-engagement/

LinkedIn

Nowe role dla administratorów

LinkedIn zaktualizował listę dostępnych ról administratorów na stronie, aby umożliwić wielopoziomowe zarządzanie wszystkimi działaniami związanymi ze stroną. Nowe role to:

  • Content Admin – umożliwia tworzenie i zarządzanie zawartością strony (w tym aktualnościami, wydarzeniami czy ofertami pracy), odpowiadanie na komentarze w imieniu strony oraz eksportowanie danych analitycznych;
  • Kurator – osoba o takiej roli może rekomendować pracownikom treści do udostępniania i analizować ich wyniki;
  • Analityk – zapewnia możliwość analizowania wyników strony; te osoby będą miały dostęp jedynie do zakładki Analityka strony.

Rozszerzone zostały także role Administratorów Płatnych Treści.

  • Sponsored Content Poster – pozwala użytkownikowi na tworzenie treści sponsorowanych w imieniu organizacji za pośrednictwem konta reklamowego LinkedIn firmy;
  • Lead Gen Forms Manager – użytkownicy z tym poziomem uprawnień mają możliwość pobierania leadów otrzymywanych ze strony;
  • Pipeline Builder – umożliwia użytkownikom tworzenie i edycję stron docelowych Pipeline Builder, które są powiązane ze stroną firmową.

Poszczególne role są na razie dostępne tylko na wybranych kontach. 

Źródło:

www.socialmediatoday.com/news/linkedin-adds-new-company-page-roles-to-provide-more-management-options

Sales Insight 

LinkedIn stworzył nowe narzędzie w celu wykorzystania obszernych danych, którymi dysponuje. Sales Insight ma zapewniać analizę kluczowych możliwości biznesowych w oparciu o wybrany obszar rynku. Ma także dostarczać użytkownikom konkretne informacje na temat trendów pracowniczych, kontaktów i potencjalnych połączeń, a to wszystko w oparciu o lokalizacje, funkcje pracy czy trendy wzrostu.

LinkedIn deklaruje, że: „Sales Insights daje Ci jasny wgląd w wielkość i szybko rosnący charakter poszczególnych działów, funkcji i kont, dzięki czemu możesz dokładnie zaplanować swoją strategię sprzedaży, aby skierować swoje zespoły sprzedażowe do właściwych kont i zwiększyć przychody”.

Platforma ma być ogólnie dostępna już w lutym.

wideo: https://youtu.be/

Źródło:

www.socialmediatoday.com/news/linkedin-provides-more-market-data-with-new-sales-insights

Product Page

Na LinkedInie pojawi się także nowa zakładka produktowa. Dzięki niej firmy będą miały okazję zaprezentowania swojej oferty, a także możliwość uzyskiwania opinii i prowadzenia rozmów na temat produktów. Wybrane opinie będą mogły być wyróżniane, a dodatkowo zbierane będą oceny wraz ze zdjęciami lub wideo zawierającymi dane produkty. Umożliwiony będzie też bezpośredni kontakt firmy z klientem oraz, co ważne, będzie można określić stanowiska, które najlepiej pasują do zamieszczanej oferty.

Źródło: www.proto.pl/aktualnosci/linkedin-tworzy-nowa-karte-dla-firm

To już wszystko na dziś. Miejmy nadzieję, że styczeń będzie pięknym otwarciem nowego roku i zachwyci nas nowymi możliwościami w mediach społecznościowych. Mamy nadzieję, że czekacie na to tak samo jak my. Do zobaczenia!