Co nowego w mediach społecznościowych? Lipiec 2021
W lipcu twórcy mediów społecznościowych zadbali o wprowadzenie nowych i intrygujących funkcji, które zdecydowanie zrewolucjonizują korzystanie z social media. Zapraszamy na comiesięczny przegląd nowości!
Kiedy zagramy?
W październiku ubiegłego roku Facebook wprowadził opcję Facebook Gaming (wewnętrzną platformę do gier w chmurze). Celem było rozszerzenie biblioteki gier mobilnych na Facebooku, w które można grać natychmiast, bez instalacji, gdziekolwiek i kiedykolwiek gracze chcą.
Zaczęło się od uruchomienia kilku gier na Androida w wybranych regionach USA. Teraz opcja jest rozszerzana – trafia już do użytkowników na terenie prawie całych Stanów, rozpoczęta jest też ekspansja na Kanadę i Meksyk, a na początku 2022 roku Facebook Gaming zamierza dotrzeć do Europy Zachodniej i Środkowej.
Już teraz każdego miesiąca ponad 1,5 miliona osób gra w gry na Facebook Gaming. Będziecie grali?
Źródło: https://about.fb.com/news/2021/07/mobile-cloud-gaming-accelerates-on-facebook/
Potrzebujemy czasu
W mediach społecznościowych, jak co roku, czuć, że w najlepsze trwa sezon urlopowy. W lipcu nowości jest znacznie mniej na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie. TikTok jednak nie zwalnia tempa. Chcecie dowiedzieć się, co wydarzyło się w social mediach w ciągu ostatniego miesiąca? Zapraszamy!
Wszyscy użytkownicy Tik Toka na pewno znają wieloczęściowe filmiki („polub i śledź po część drugą”). Aby uniknąć łączenia w ten sposób klipów, twórcy domagali się zwiększenia czasu przeznaczonego na jedno wideo. W lipcu Tik Tok udostępnił więc możliwość filmowania, przesyłania i edytowania filmów trwających do trzech minut.
Dzięki dłuższym filmom, twórcy będą mieli możliwość tworzenia nowych lub rozszerzonych typów treści z elastycznością nieco większej przestrzeni.
Źródło: https://newsroom.tiktok.com/en-us/longer-videos
Sposób na bezrobocie?
Tik Tok to tylko rozrywkowa i inspirująca platforma? Skądże! W lipcu na platformie uruchomiony został program rekrutacyjny, którego celem jest dalsze rozszerzanie i udoskonalanie Tik Toka jako nowego kanału rekrutacji i wyszukiwania ofert pracy.
Serwis rozpoczął współpracę z wybranymi firmami i zachęca osoby poszukujące pracy do ubiegania się o stanowiska za pomocą wideo CV. Są to stanowiska na każdym szczeblu u jednych z najbardziej pożądanych pracodawców na świecie, takich jak Chipotle, Target, WWE, Shopify i wielu innych.
Źródło: https://newsroom.tiktok.com/en-us/find-a-job-with-tiktok-resumes
“Czasami słowa nie wystarczą, żeby określić, jak się czujesz”
Takie hasło pojawiło się na profilu Messengera na Twitterze w Światowy Dzień Emoji. Tym samym zapowiedziane zostało wprowadzenie soundmojis czyli emotek z dźwiękiem.
Jak będzie to funkcjonowało? Obok znanych nam już emojis, np. prezentującej klaszczące dłonie, pojawi się dźwięk braw. Odbiorca wiadomości usłyszy dźwięk zaraz po otwarciu wiadomości w Messengerze. Aby wysłać soundmoij należy wybrać symbol buźki. Wówczas powinno pojawić się menu, a w nim symbol głośniczka – widzimy wtedy podgląd soundmojis, a następnie możemy zdecydować, czy chcemy ją wysłać.
Na ten moment funkcja nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich użytkowników.
Źródła: https://socialpress.pl/2021/07/soundmojis-nowa-propozycja-od-messengera oraz https://twitter.com/messenger/status/1415747998345203727
Linki, w końcu!
Problem linkowania na Instagramie jest znany od dawna. Platforma nie umożliwia udostępniania linków w postach, link w BIO może być tylko jeden, a w Stories ograniczone jest to, kto może dodawać swipe-up do swoich relacji. W lipcu jednak platforma rozpoczęła testy, które mają poszerzyć tę opcję.
Testy dotyczą udostępniania linków w Stories, jednak nie w formie swipe up, ale w formie naklejki. Będą one również przenosić na stronę zewnętrzną, ale zamiast machnięcia w górę ekranu, trzeba będzie kliknąć. Długo czekaliśmy na taką możliwość, a Wy?
Źródło: https://www.theverge.com/2021/6/29/22555434/instagram-link-sticker-post-test-swipe-up
No hablo español. Ich verstehe nicht.
Obserwujecie na Instagramie osoby obcojęzyczne? Zdarza Wam się, że nie rozumiecie, co napisali w swoich relacjach? To nie będzie już kłopot!
Instagram wprowadza funkcję tłumaczenia w InstaStories. Będzie ona dostępna zarówno dla użytkowników telefonów w systemie Android, jak i iOS w ponad 90 językach – także w polskim. Podczas oglądania relacji, jeśli zostanie wykryty język obcy, w lewym górnym rogu pojawi się przycisk „Zobacz tłumaczenie” . Aby przetłumaczyć relację, wystarczy nacisnąć przycisk i już – wszystko jasne!
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-tlumaczenia-w-relacjach
Ochrona najmłodszych
Facebook chce chronić najmłodszych. Po wielu rozmowach z prawnikami podjął decyzję o zamiarze ograniczenia możliwości kierowania reklam do nieletnich na podstawie ich aktywności w internecie i aplikacjach, a także wyrażonych przez nich zainteresowań. Serwis ma ograniczyć kategorie kierowania dla użytkowników poniżej 18 roku życia do wieku, płci i lokalizacji.
Czy w ten sposób Facebook stanie się bardziej bezpiecznym miejscem dla dzieci i nastolatków? Chyba jeszcze zbyt wcześnie, aby o tym decydować.
Wszystko pod kontrolą
Na bezpieczeństwie zależy także Instagramowi. W lipcu serwis poinformował o możliwości kontroli treści kontrowersyjnych, wyświetlających się w zakładce “eksploruj”. Kontroli będą podlegać między innymi treści nacechowane erotycznie lub przedstawiające przemoc. Będą to też materiały dotyczące substancji uzależniających lub broni. Nie wpłynie to jednak na zawartość wyświetlaną w wiadomościach prywatnych.
Jak uruchomić tę funkcję? Należy przejść do ustawień w profilu użytkownika, wybrać opcję Konto, a następnie przejść do “Kontroli treści kontrowersyjnych”. Do wyboru są dwie możliwości:
- pierwsza opcja jest domyślna i pozwala na widoczność niektórych zdjęć i filmów, które mogą być niestosowne;
- druga umożliwia jeszcze większe ograniczenie tego, co będziemy oglądali w aplikacji.
Źródło: https://socialpress.pl/2021/07/kontrola-tresci-kontrowersyjnych-na-instagramie-jak-z-niej-skorzystac
Shorts w Polsce
Pamiętacie, jak pisaliśmy o YouTube Shorts? (o tutaj!) To narzędzie, które wypuścił YouTube we wrześniu ubiegłego roku. Umożliwia ono użytkownikom tworzenie 60 sekundowych filmików z takimi funkcjami jak:
- dodawanie tekstu w konkretnych momentach filmu;
- automatyczne dodawanie napisów;
- pobieranie próbki ścieżki dźwiękowej z innych Shorts do wykorzystania we własnym wideo;
- dodawanie klipów z galerii telefonu do treści nagranych przy użyciu kamery do Shorts;
- dodawanie podstawowych filtrów w celu korekcji kolorów krótkich form.
W przyszłości baza efektów ma zostać powiększona.
A od 14 lipca narzędzie w wersji beta jest dostępne w Polsce!
Użytkownicy Shorts mają do dyspozycji katalogi muzyczne od ponad 250 wytwórni i wydawców z całego świata, w tym między innymi od Universal Music Group, Sony Music Entertainment i Sony Music Publishing czy Warner Music Grupa.
Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-shorts-jak-korzystac-polski-tiktok
Stories – hot or not?
Podczas gdy na wielu portalach stale rozwijana jest funkcja dodawania stories, Twitter decyduje się na wycofanie jej. Funkcjonalność Fleets była testowana przez serwis od marca 2020 roku, a w listopadzie została udostępniona wszystkim użytkownikom serwisu. Użytkownicy jednak nie przyjęli jej najlepiej i nie cieszy się ona zbyt dużą popularnością. Dlatego Twitter ogłosił, że 3 sierpnia br. Fleets znika z serwisu. Zapowiedzieli jednak, że pracują nad innym, ciekawym rozwiązaniem. Jesteście ciekawi?
Źródła: https://help.twitter.com/en oraz https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-fleets-koniec
Na lipiec to już wszystko. Czy w sierpniu TikTok również nas zaskoczy? Czy reszta dotrzyma mu kroku? Bądźcie z nami, żeby się o tym przekonać! Do zobaczenia 🙂
Zachęcam też do nadrobienia wcześniejszych artykułów z tej serii: