Newsletter, a reklama w systemie Facebook Ads – jak wykorzystać listę mailową?
Utrzymywanie stałego kontaktu z odbiorcami jest niezwykle ważne, dlatego wysyłka newslettera stała się niemal niezbędna w obecnych warunkach prowadzenia działalności – o czym możesz przeczytać TUTAJ. Wzmacnianie wizerunku marki, usprawnienie komunikacji z klientami i stały kontakt z odbiorcami to najważniejsze zadania, które spełnia newsletter. Ale czy jedyne? Dziś przychodzimy z krótkim poradnikiem, w którym wskażemy, w jaki sposób wykorzystać istniejącą listę mailową w systemie reklamowym Facebook Ads do budowania sprzedaży.
Pobranie i przygotowanie listy mailowej
W zależności od tego, z jakiego systemu do wysyłki newslettera korzystasz, samo pobranie danych może następować w różny sposób. Najczęściej jest to intuicyjne i mało skomplikowane (wiąże się z eksportowaniem pliku w wybranym formacie). Pobranie pliku jest istotne, należy wybrać odpowiedni format danych. Odpowiednimi rozszerzeniami stosowanymi do reklam w Facebook Ads są CSV lub TXT.
Facebook umożliwia pobranie szablonu pliku, który uzupełniony będzie działał poprawnie. Zachęcamy do pobrania szablonu i zapoznania się z nim, zanim rozpocznie się jakiekolwiek działania związane z wykorzystaniem danych z newslettera. Szablon można pobrać w kilku prostych krokach:
- Zaloguj się do menedżera reklam;
- Wejdź w zakładkę „Odbiorcy”;
- Kliknij niebieski przycisk „Utwórz grupę odbiorców” i wybierz „Grupy niestandardowych odbiorców”;
- Wybierz źródło „Lista klientów”;
- Kliknij przycisk „Pobierz szablon pliku”.
Gotowe. Plik w akceptowanym formacie CSV zostanie pobrany do wybranego miejsca docelowego na Twoim dysku. Jakimi danymi poza adresem e-mail warto uzupełnić pobrany plik? Facebook zaleca używanie największej liczby identyfikatorów (jeśli takie posiadamy), co umożliwi systemowi uzyskanie lepszego wskaźnika dopasowania. Identyfikatorami mogą być np. e-mail, numer telefonu, imię, identyfikator użytkownika strony na Facebooku oraz inne wymienione w liście dane.
Przesyłanie listy odbiorców
Przejdziemy teraz krok po kroku przez proces dodawania listy niestandardowej. Znajdujemy się w otwartej wcześniej zakładce, gdzie pobieraliśmy szablon pliku.
- Po zapoznaniu się z informacjami dotyczącymi pliku danych klikamy niebieski przycisk „Dalej”.
- Wybieramy typ listy. Należy zaznaczyć „tak” lub „nie”, w zależności od tego, czy nasza lista zawiera kolumnę wartości klientów. Następnie klikamy niebieski przycisk „Dalej”.
- Dodajemy plik, który wcześniej przygotowaliśmy, klikając w przycisk „Dodaj plik”. Kolejnym krokiem jest nazwanie grupy odbiorców, np. „Lista e-mail newsletter”.
- System zweryfikuje dane z pliku i wskaże, czy poprawnie je zaimportowano (potwierdzone na zielono, błędne na żółto). Gdy dane są zaimportowane poprawnie, klikamy przycisk „Importuj i utwórz”.
- Gotowe. Facebook wyświetli komunikat potwierdzający utworzenie niestandardowej listy odbiorców.
Tak utworzona grupa odbiorców potrzebuje czasu, żeby się zaktualizować. Proces ten trwa zazwyczaj nie dłużej niż kilka godzin, a gdy zostanie ukończony, widoczny będzie komunikat. Ikonka kółka przybierze kolor zielony, będzie widniał napis „Gotowa” oraz możliwe będzie sprawdzenie liczebności tej grupy.
Wykorzystanie niestandardowej listy odbiorców w Facebook Ads
Po przejściu całego procesu tworzenia oraz dodawania niestandardowej listy odbiorców czas wykorzystać ją w reklamach! W zależności od tego, jak liczna jest to grupa, należy wykorzystać określony budżet całkowity lub dzienny. Jeśli grupa liczy kilkanaście / kilkadziesiąt tysięcy odbiorców, można śmiało używać jej w stałych kampaniach z budżetem dziennym. Jeśli jest mniejsza, np. maksymalnie kilka tysięcy odbiorców, warto wykorzystać nieco mniejszy budżet, tak by nie przesadzić z częstotliwością wyświetlania reklam. Częstotliwość dla grup remarketingowych nie powinna przekraczać 12. Grupa niestandardowa nie może być mniejsza niż 100 odbiorców.
Żeby targetować niestandardową listę odbiorców należy wybrać ją podczas tworzenia kampanii, dokładnie na poziomie zestawu reklam. Warto pamiętać o wyłączeniu rozszerzonego targetowania, które często jest automatycznie włączone. To ważne, ponieważ w innym przypadku będziemy targetować o wiele liczniejszą grupę, a przecież nie na tym nam zależy.
Przeczytaj też: Niestandardowe grupy odbiorców, które sprzedają w e-commerce
Podsumowanie
Wysyłka newslettera sama w sobie jest bardzo istotna i wynika z niej wiele korzyści – szczególnie w aspekcie komunikacji z klientem. Warto jednak pamiętać, że można ją wykorzystać w wybranych systemach reklamowych, w tym Facebook Ads. Stwarza to możliwość do targetowania grupy, która z dużym prawdopodobieństwem jest zainteresowana produktem bardziej, niż nowo pozyskani odbiorcy. Samo przejście przez proces dodawania niestandardowej listy odbiorców jest przyjazne dla użytkownika i intuicyjne. Daje niewspółmiernie dużo korzyści, w porównaniu z czasem pracy włożonym do stworzenia takiej grupy odbiorców.
Dziękujemy serdecznie za dotarcie do końca artykułu. Mamy nadzieję, że ta pigułka wiedzy wniesie nowe światło w Twoje Facebook Adsowe poczynania! Zachęcamy do lektury pozostałych artykułów na naszym blogu, a w przypadku innych pytań zapraszamy do kontaktu na hello@inmarketing.pl – z przyjemnością na nie odpowiemy. Do zobaczenia wkrótce!