Jeśli czytasz ten artykuł, masz już za sobą założenia konta Google Analytics. To narzędzie, bez którego wielu marketerów miałoby ciężki orzech do zgryzienia. Pozwala ono sprawdzić wiele istotnych danych i zebrać informacje o swojej witrynie, jednakże to temat na inny artykuł 🙂 Dzisiaj chcemy Wam pokazać, jak ustawić w Google Analytics, aby system nie zbierał danych z naszego adresu IP.

Po co wykluczać adres IP w Analyticsie?

A żeby dane w Google nie były przekłamane. Możecie mieć przykładowo jednego dnia wiele wejść na stronę, ale nie są one miarodajne, ponieważ sami “nabiliście” takie wartości wchodząc na własną stronę internetową. Dlatego potrzebny jest Wam odpowiedni filtr!

Ustawienie filtra w Google Analytics

1. Logujemy się do panelu Google Analytics

2. Klikamy w “Administracja”

pobrane
Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 20.03.2023

3. Następnie klikamy we „wszystkie filtry”

2
Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 01.06.2018

4. Klikamy w przycisk „dodaj filtr”

3
Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 01.06.2018

5. Pojawi nam się ekran, gdzie musimy wypełnić kilka pól

google analytics zrzut
Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 01.06.2018

6. Wypełniamy poszczególne pola następująco:

  • Nazwa filtra – dowolna np. “wyklucz-mój-ip”
  • Typ filtra – “Predefiniowany”
  • Rodzaj filtra – “Wyklucz”
  • Źródło lub miejsce docelowe – “Ruch z adresów IP”
  • Wyrażenie – “Równe”
  • W polu adres IP wpisujemy nasz własny (jeśli nie wiecie, jaki jest Wasz adres IP, to wpiszcie w wyszukiwarce Google: “jaki jest mój adres IP?”)
  • Klikamy na “wszystkie dane witryny”, a następnie “dodaj”, tak aby przesunęły się one na pole “wybrane widoki danych” po prawej stronie

7. Wypełniony filtr wygląda przykładowo tak:

google analytics zrzut 2
Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 01.06.2018

8. Klikamy na dole „Zapisz” i gotowe. Od teraz Google Analytics nie będzie zbierał danych z naszych wejść na stronę 🙂

P.S. Filtr w każdym momencie można edytować lub usunąć.

Ustawienie filtra w Google Analytics 4 (GA4)

1. Logujemy się do panelu Google Analytics

2. Klikamy w na dole “Administracja”

ga4 zrzut
Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 20.03.2023

3. Następnie w Usłudze “Strumienie danych”

ga4 zrzut 2
Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 20.03.2023

4. Wybieramy strumień witryny dla jakiego chcemy dodać filtr

5. Klikamy “Skonfiguruj ustawienia tagów”

ga4 zrzut 3
Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 20.03.2023

6. Następnie rozwijamy listę ustawień klikając “Pokaż wszystko” i wybieramy “Definiowanie ruchu wewnętrznego”

ga4 zrzut 4
Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 20.03.2023

7. W otwartej zakładce klikamy “Utwórz” i podajemy potrzebne informacje

ga4 zrzut 5
Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 20.03.2023
  • Nazwa reguły – dowolna np. “Moje IP”
  • Wartość trafic_type – “internal”
  • Adresy IP:
    • Typ dopasowania – „Adres IP równa się”
      • Wartość – nasze IP

    8. Wypełniony filtr wygląda przykładowo tak:

    ga4 zrzut 6
    Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 20.03.2023

    9. Klikamy na górze „Utwórz” i gotowe. Nasz filtr pojawi się na liście filtrów, zdefiniowanych dla danego strumienia.

    ga4 zrzut 7
    Źródło: Platforma Google Analytics, https://analytics.google.com/, stan na 20.03.2023

    Potrzebujesz wsparcia w analityce internetowej? Chcesz skonfigurować poprawnie Google Analytics 4? Zapraszamy do kontaktu z naszym doradcą, który przeanalizuje Twój przypadek i zaproponuje najlepsze rozwiązanie.