Jakie działania przeprowadziliśmy?
FACEBOOK
Facebook skupia się na nieszablonowym, atrakcyjnym wizualnie przedstawieniu oferty Klienta. Oferta przedstawiana jest za pomocą postów produktowych opartych na szablonie graficznym bardzo kojarzonym już z marką. Kreacje produktowe wciąż ewoluują, jednak niezmienne pozostały charakterystyczny, duży font i gra słów, które są znakami rozpoznawczymi profilu.
Istotnym celem kanału jest także wzmacnianie wizerunku marki jako specjalisty w branży alkoholowej. W postach produktowych często zamieszczane są specjalistyczne informacje o trunkach, a dodatkowo powstał cykl ciekawostek i zagadek, w którym fani mogą sprawdzić swoją wiedzę na temat alkoholi oraz cykl z przepisami na koktajle. Ponadto na profilu nie brakuje elementów rozrywkowych, które nierozłącznie wiążą się z budowaniem zaangażowanej społeczności fanów. Na profilu regularnie publikowane są zabawy aktywizujące odbiorców oraz posty nawiązujące do bieżących wydarzeń na świecie i popkulturowych.
Wszystkie formaty publikowanych treści są pozytywnie odbierane przez fanów, którzy chętnie angażują się w zabawy, komentują i wymieniają opinie na temat trunków, dzięki czemu realizujemy zakładane cele dla kanału.
INSTAGRAM
Instagram to kanał wizerunkowy, w którym również prezentowana jest oferta Klienta. Na tym kanale wybieramy jednak formaty inne niż na Facebooku. Tutaj podstawą są rzeczywiste zdjęcia produktów oraz lifestylowe, układane na feedzie w taki sposób, aby był on wizualnie przyjazny dla oka odbiorcy. Fotografie wykonywane są przez dedykowany zespół w agencji, który zajmuje się kwestią aranżacji, kolorystyki, dodatków zgodnie z obowiązującymi trendami, jako priorytet stawiając estetykę wykonania. Jednym z założeń prowadzenia działań na Instagramie było również wykorzystanie User Generated Content. Regularnie publikowane są zdjęcia i relacje tworzone przez fanów.
Odbiorcy aktywizowani są głównie w relacjach, w których pojawiają się ankiety, quizy czy pytania otwarte. Nasz zakres współpracy obejmuje także tworzenie materiałów wideo, a do treści publikowanych na profilu dołączyły również rolki. Na Instagramie stawiamy na naturalność i codzienność, tworząc społeczność koneserów i ludzi czerpiących przyjemność z poznawania nowych smaków.
LINKEDIN
Komunikacja na LinkedInie jest prowadzona w sposób bardziej sformalizowany. Ze względu na to, że Al.Capone to sieć franczyzowa, na tym kanale komunikacja ma charakter biznesowy, a jej głównym celem jest dotarcie do potencjalnych franczyzobiorców. Na LinkedInie publikacje opieramy na danych z raportów branżowych, przedstawiamy także informacje o współpracy B2B oraz jej korzyściach. W działaniach komunikacyjnych wprowadziliśmy również elementy personal brandingu i prezentacji zarówno zespołu Al.Capone, jak i sylwetek franczyzobiorców z nimi współpracujących.
Kluczem do sukcesu tej współpracy jest obustronna otwartość na wzajemne pomysły, wspólne burze mózgów i regularne feedbacki. Al.Capone daje nam dużo możliwości i przestrzeni do działania, wspierając naszą kreatywność, a dzięki temu również różnorodność publikowanych treści. Jednocześnie Klient zawsze może liczyć na wsparcie kreatywne i realizację wszystkich dodatkowych zadań na najwyższym poziomie.