Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?
Pozycjonowanie stron internetowych to jeden z najbardziej złożonych procesów marketingowych. Nie ma jednej precyzyjnej odpowiedzi na pytanie: Ile trwa pozycjonowanie? W jakim czasie mogę spodziewać się wyników? Kiedy moja strona zacznie wyświetlać się w TOP 3 i TOP 10? Najbardziej prawdziwa odpowiedź w kontekście zadanych wcześniej pytań brzmi “ To zależy”.
Pozycjonowanie stron internetowych tak, jak wspominaliśmy wcześniej jest to proces, składający się na dwie ścieżki, które prowadzone rzetelnie są w stanie przynieść nam oczekiwane efekty wzrostów. Pozycjonowanie stron internetowych, a dokładnie omawiany proces składa się z działań w obrębie serwisu (on-site), jak i zewnętrznych działań pozycjonowania stron internetowych (off-site). Większość działań wykonywanych w procesie pozycjonowania stron internetowych wymaga sporo czasu i umiejętności pozycjonera, oraz nakładów na budowę strategii pozyskiwania linków i dystrybucji treści. W artykule wyjaśniamy najważniejsze wątpliwości dotyczące procesu pozycjonowania i czasu oczekiwania na wyniki.
Ile muszę czekać na wypozycjonowanie strony internetowej?
Pierwszym rezultatem skutecznego procesu pozycjonowania stron internetowych jest wzrost liczby słów kluczowych na stronie. Wzrost zaobserwować można za pośrednictwem narzędzi, takich jak Senuto, czy Ahrefs. Równocześnie ze wzrostem liczby zaindeksowanych słów kluczowych na stronie powinna zwiększyć się ich widoczność organiczna oraz pozycje w TOP 50, TOP 10 i TOP 3. Na tym początkowym etapie procesu pozycjonowania stron internetowych istotne jest, żeby zadbać zarówno o ilość, jak i jakość słów kluczowych. Muszą one nawiązywać do branży i oferowanych usług lub produktów oraz muszą charakteryzować się wysokim współczynnikiem miesięcznego wyszukiwania.
Dla naszych klientów średni czas wzrostu liczby słów kluczowych i ich pozycji w TOP 10 i TOP 3 realizujemy w przeciągu 3 miesięcy.
Klient z branży beauty
Klient z branży odzieżowej
Klient z branży jubilerskiej
Pozycjonowanie strony internetowej, a ruch na stronie
Zwiększenie widoczności na większą liczbę słów kluczowych oraz systematyczny wzrost ich pozycji wpływa bezpośrednio na wzrost ruchu na stronie. Warto podkreślić, że ruch generowany przez SEO jest bezpłatny, czyli nie płacimy za przejście na naszą stronę, jak w przypadku płatnych kampanii. Pozyskanie ruchu organicznego to doskonałe rozwiązanie na każdym etapie lajka sprzedażowego. Badania wskazują, że część nieświadomych klientów, którzy trafiają na naszą stronę po raz pierwszy szukając odpowiedzi na wcześniejsze zapytanie w Google pozostaje w przyszłości naszymi klientami.
Dla naszych klientów obserwujemy znaczny wzrost ruchu na stronie już w przedziale między 6 a 9 miesiącem współpracy.
Wykres wzrostu liczby odwiedzin dla klienta z branży odzieżowej na przestrzeni 6 miesięcy.
Czy pozycjonowanie stron internetowych zwiększy twoją sprzedaż?
Rezultatem końcowym każdej strategii pozycjonowania stron internetowych jest zwiększenie sprzedaży. Wraz wzrostem liczby słów kluczowych i sumiennym zwiększaniem ich pozycji zwiększa się równocześnie liczba użytkowników na stronie, co generuje w pierwszej kolejności zaznajomienie użytkownika z Twoją stroną oraz dokonania przez niego zakupu, skontaktowanie się z Tobą, czy odwiedzenie Twojego sklepu bądź punktu stacjonarnego. Pozycjonowanie stron internetowych jest świetnym rozwiązaniem dla firm, które planują długoterminowe działania oraz chcą systematycznie zwiększać swoją widoczność w wynikach organicznych.
Dla naszych klientów obserwujemy znaczny wzrost sprzedaży nawet w przeciągu od 9 do 12 miesięcy.
Wykres wzrostu sprzedaży dla klienta z branży odzieżowej na przestrzeni 12 miesięcy.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o naszym SEO, kliknij tutaj
Jakie czynniki wpływają na długość pozycjonowania strony internetowej?
Jakie czynniki wpływają na czas trwania procesu pozycjonowania stron internetowych?
Aktualna widoczność strony internetowej
Pozycjonowanie stron internetowych, a dokładnie sama długość procesu, przy którym czas oczekiwania na efekty zależy od wielkości pozycjonowanej strony. W kontekście pozycjonowania stron internetowych strategia i cały proces wygląda nieco inaczej w przypadku dużych sklepów internetowych, niż w przypadku prostych stron ofertowych. Sklep internetowych może składać się z dziesiątek kategorii i setek produktów, natomiast strona ofertowa często posiada łącznie kilka podstron.
W skrócie długość pozycjonowania stron internetowych zależy od tego, jak bardzo rozbudowana jest strona.
Konkurencyjność pozycjonowanej strony
Czas pozycjonowania stron internetowych zależy, nie tylko od samej strony ale również od jej konkurencji. W odpowiedzi na pytanie ile trwa pozycjonowanie stron internetowych trzeba uwzględnić kilka podstawowych czynników:
- Konkurencyjność fraz
Jeżeli chcesz pozycjonować się na mocno konkurencyjny frazy kluczowe z wysokim miesięcznym wolumenem wyszukiwań konkretnej frazy musisz się przygotować, że czas pozycjonowania takiego słowa kluczowego w znacznym stopniu może się wydłużyć. Natomiast, jeżeli prowadzisz biznes w mało konkurencyjnej branży, dla której słowa kluczowe są nietypowe i nie posiadają wysokiej konkurencji, pierwsze efekty zobaczysz już na przestrzeni kilku miesięcy.
- Pozycjonowanie konkurencji
Jeżeli decydujesz się na niski budżet na pozycjonowanie strony internetowej, a Twoja konkurencja inwestuje miesięcznie kilka tysięcy złotych w działania pozycjonowania stron internetowych, musisz liczyć się z tym, że nie będziesz w stanie przebić się na wysokie pozycje w widoczności.
- Konkurencja w TOP 3 i TOP 10
Jeżeli chcesz pozycjonować się na konkretne frazy, sprawdź czy nie są one zbyt trudne, co to znaczy? Łatwiej jest wypozycjonować się na frazy pozycjonujące przez małe firmy, niż ogólne frazy, o które biją się duże korporacje.
Historia domeny
Na pozycjonowanie stron internetowych i długość jego procesu ma również bezpośrednio sama domena strony. Warto zwrócić uwagę, czy domena, którą chcemy pozycjonować nie jest obciążona jakimiś karami nałożonymi bezpośrednio przez Google oraz, czy dotychczas były prowadzone jakiekolwiek działania związane z optymalizacją strony, content marketingiem, czy pozyskiwaniem linków.
Działania optymalizacyjne
Podstawowym działaniem oraz filarem każdej strategii pozycjonowania stron internetowych jest optymalizacja strony. Bez dokładnej analizy i dostosowania domeny do wytycznych Googla. Do ocenienia stanu domeny i pozycjonowania strony internetowej niezbędna jest analiza SEO. Podczas współpracy w zakresie pozycjonowania strony internetowej wykonuje się Audyt SEO, który weryfikuje i sprawdza domenę pod względem wielu czynników wpływających na pozycjonowanie.
Podczas audytu SEO weryfikujemy między innymi:
- czy nie ma problemów z indeksacją strony w Google,
- czy H1, H2, URL i metadane zostały prawidłowo zoptymalizowane,
- jak wygląda struktura linkowania wewnętrznego itp.
- Poza tym bierzemy pod uwagę, w jakiej technologii zbudowana jest strona. Na przykład strony typu one-page lub strony, w których zmienia się treść, a nie zmienia się URL nie są przyjaznymi dla SEO rozwiązaniami i praca jest trudniejsza.
Content Marketing
Warto pamiętać, że Google jest wyszukiwarką tekstową ale co to właściwie znaczy? W skrócie oznacza to, że musisz posiadać na stronie wartościową treść, która odpowiada bezpośrednio na zapytania klientów. Długość procesu pozycjonowania stron internetowych zależy w dużej mierze od tego, czy podczas rozpoczęcia prac strona posiada już wartościowe treści, które należy rozbudować, w takiej sytuacji czas pozycjonowania może się skrócić, czy należy zacząć budowania contentmarketingu od zera.
Jeżeli chcesz sprawdzić, jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych w InMarketing sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami. 🙂