Twórcy mediów społecznościowych w październiku nie próżnowali. W tym podsumowaniu, oprócz standardowych serwisów, pojawiły się też rzadziej wspominane platformy – YouTube i Pinterest. Jesteście ciekawi, co się wydarzyło w ciągu miesiąca? Startujemy!

Zaczynamy od klasyki – Facebook

Więcej możliwości dla administratorów grup

Facebook umożliwia teraz administratorom lepsze zarządzanie grupami. Celem jest ułatwienie kontaktu z członkami społeczności i ich bezpieczeństwo. Co nowego wprowadzają?

  • Asystent administratora – narzędzie, które daje możliwość ustalenia reguł, na podstawie których moderowane będą posty w grupie. To między innymi opcja ustawienia słów kluczowych, po użyciu których posty będą odrzucane. Będzie też możliwość automatycznego usuwania członków nieaktywnych od dłuższego czasu.
  • Nowe tematy – opcja umożliwiająca porządkowanie treści według tematów, za pomocą hasztagów, oraz przypinania ważnego tematu.
  • Materiały markowe w publicznych grupach – Menedżer Współpracy z Markami to miejsce, w którym będzie możliwe nawiązanie współpracy z firmą, chcącą promować się w danej grupie.
  • Certyfikacja zarządzania społecznością – każdy administrator może skorzystać z kursu online dotyczącego tworzenia, budowania i angażowania społeczności, który będzie się kończył egzaminem.

Pojawią się też nowe funkcje w samych grupach. Mówiąc dokładniej, będą typy postów, które mają bardziej zaangażować społeczność – posty współtworzone i Q&A. Możliwe będzie także dostosowywanie swojego profilu pod daną społeczność.

Na pasku pojawiła się także ikonka, która bezpośrednio przenosi do sekcji z postami dodanymi w grupach, do których należy użytkownik.

wideo: https://www.facebook.com/watch/?v=2690878114515736

Źródło:

Poznaj sąsiadów!

Facebook testuje nową opcję – Sąsiedztwo. Jak nazwa wskazuje, ma ona połączyć ludzi mieszkających w swoim sąsiedztwie. To miejsce, w którym mieszkańcy będą mogli dzielić się bieżącymi informacjami, odkrywać lokalne wydarzenia i łatwiej się komunikować, tworząc inicjatywy czy udzielając sobie nawzajem pomocy.

Żeby dostać się do grupy sąsiadów, wymagana będzie weryfikacja lokalizacji, żeby potwierdzić czy użytkownik trafił do odpowiedniej społeczności. Następnie każdy będzie mógł skonfigurować profil, odrębny od tego, którego używamy na co dzień, tak aby był dopasowany do grupy sąsiedzkiej.

To ciekawa opcja, ale na razie jest testowana tylko w Kanadzie. To jednak zupełnie inna kultura niż nasza. Sądzicie, że grupy sąsiedzkie przyjęłyby się w Polsce?

Miłość wisi w powietrzu

W końcu pojawił się w Polsce Facebook Dating! Facebook umożliwił użytkownikom aplikacji mobilnej umawianie się na randki. Profil ma być zupełnie odseparowany od głównego konta, żeby zapewnić odpowiedni stopień prywatności. 

Na podstawie zachowań użytkowników w serwisie oraz informacji, które sami podali, algorytm ma im proponować konkretne osoby na randkę. Jeśli obie osoby wyrażą chęć poznania się, będzie można rozpocząć randkowanie na czacie lub wideo, w komunikatorze innym niż Messenger.

Twórcy zapewniają, że na liście proponowanych kontaktów nie znajdą się osoby z listy znajomych. Jednak jeśli mamy taką ochotę, możemy wówczas skorzystać z funkcji Sympatia. Pozwala to na samodzielne dodanie do zakładki randek osoby z listy naszych znajomych i nawiązanie kontaktu, ale tylko jeśli ta osoba również doda nas do swojej listy.

Czy to poważna konkurencja dla lidera randkowych aplikacji? Na pewno przekonamy się o tym już niebawem.

Czy Facebook Dating jest tak skuteczne, że łączy nawet wewnątrz swoich aplikacji?

Messenger i Instagram się łączą! 

Messenger zastąpi instagramowy chat. Dzięki temu będziemy mieli dostęp do wielu funkcji niedostępnych do tej pory w rozmowach na Instagramie. Na stronie Facebooka można dowiedzieć się, jakie konkretnie funkcje będą dostępne. Na początku użytkownicy mają mieć wybór, który czat wybrać.

Właśnie dlatego aplikacja Messengera zyskała nowy wygląd. Do charakterystycznego dymka dodano kolory z ikonki Instagrama (co wywołało spore kontrowersje).

Messenger zyskał także wiele wcześniej niedostępnych opcji – nowe motywy, kolory, możliwość wyboru własnych reakcji na wiadomości czy animowane efekty wiadomości. Wszystkie te opcje będą również dostępne w Instagramie.

wideo: facebook.com/watch/?v=665036064444904

Źródło:

Wielkie świętowanie

W październiku Instagram obchodził swoje urodziny. Z tej okazji twórcy postanowili przygotować dla swoich użytkowników kilka nowych “opcji niespodzianek”.

Ukryty wybór

To trochę schowana opcja, ale jeśli oglądaliście nasze relacje, na pewno wiecie, że po wejściu w ustawienia konta i przeciągnięciu menu w dół, uzyskujemy dostęp do sekcji, w której możemy zmienić ikonę aplikacji. Mamy możliwość wybrania jednej z poprzednich wersji lub aktualną, ale w innej wersji kolorystycznej.

Która wersja najbardziej Wam się podoba?

Media społecznościowe - zmiana ikony aplikacji na Instagramie (screen)

Twoja własna mapa i kalendarz 

Dotychczas, w sekcji archiwum mogliśmy zobaczyć tylko relacje dodane kiedyś. Ale to było zbyt pospolite – teraz mamy dostęp do mapy, na której zaznaczone są lokacje razem z relacjami w nich dodanymi. Działa to, jeśli użyliście naklejki z lokalizacją.

Osobna zakładka to kalendarz, w którym widzimy, w jakie dni dodawane były relacje.

2 1
Źródło: socialmediatoday.com/news/instagram-releases-new-features-to-celebrate-its

Kilka nowości pojawiło się także na LinkedIn

Nowy newsletter

Teraz newsletter nie musi być tylko mailem. LinkedIn wprowadził funkcję Biuletyn, która umożliwia tworzenie artykułów w formie newslettera. Osoby zaiteresowane mogą zaobserwować biuletyn, co będzie skutkowało automatycznymi powiadomieniami o kolejnym wpisie. 

Jak stworzyć swój newsletter w LinkedInie? Wystarczy w oknie tworzenia publikacji wybrać artykuł, a tam pojawia się opcja stworzenia biuletynu wraz z określeniem jego częstotliwości. Co więcej, ta forma wpisów ma podobne zalety co zwykłe artykuły. Oznacza to, że z łatwością można je udostępniać na innych platformach społecznościowych oraz mieć dostęp do statystyk.

Angażuj pracowników

Sukces strony firmowej na LinkedInie zależy również w dużej mierze od aktywności pracowników. To dlatego na wielu profilach pojawiła się opcja powiadamiania ich o nowych postach na profilu.

Dzięki jednemu przyciskowi możemy automatycznie poinformować współpracowników o nowej aktywności i łatwo zyskać ich zaangażowanie. W statystykach LinkedIn podkreśla, które z interakcji pochodzą od członków naszego zespołu. 

Wciąż praca zdalna

Platforma podjęła współpracę z Microsoft Teams, Zoomem i BlueJeans, żeby ułatwić użytkownikom szybki i prosty dostęp do wideo rozmów. Wystarczy kliknąć w ikonkę wideo rozmowy w czacie i wybrać platformę, na której po zalogowaniu wygenerujemy link do rozmowy.

dagmarapakulska.pl/linkedin-2020-nowosci-w-serwisie-ktorych-nie-mozesz-przegapic/

Przechodzimy do naszych rzadszych gości. 

Pinterest

Pinterest już przygotowuje się na sezon świąteczny. Spodziewa się, że zakupy prezentowe w tym roku będą odbywać się głównie online. Właśnie dlatego chce sprawić, żeby użytkownicy mogli poczuć się na platformie jak wśród sklepowych półek. 

Odsetek osób przeglądających miejsca zakupowe w Pintereście wzrósł o 50% w pierwszej połowie roku. Platforma zdecydowała się to wykorzystać i w tym celu wprowadza nowe narzędzia zakupowe i reklamowe. Pojawiają się nowe miejsca dla sprzedawców, a co za tym idzie, więcej miejsc do zakupów. Większe możliwości dotyczą również reklam, bo opcji ma być dużo więcej – w tej kwestii, skupiają się szczególnie na wyszukiwarce. 

Źródło: newsroom.pinterest.com/en/post/pinterest-announces-new-global-shopping-and-ad-features-ahead-of-holiday-season

Tik Tok

TikTok tak zawojował rynek, że Instagram postanowił zrobić własną kopię – Reels, która jest obecnie coraz bardziej ulepszana.  Nowe opcje to:

  • możliwość zapisywania audio, aby można było użyć ich potem w swoim filmiku
  • opcja wyszukiwania audio i filmików, które go używają
  • przesyłanie kolekcji reels, które zawierają szczególne fragmenty audio

Ale to nie wszystko. We wrześniu YouTube postanowił dołączyć do grona twórców krótkich filmików i wypuszcza wersję testową YouTube Shots. Platforma umożliwia tworzenie niedługich klipów wideo z podkładem muzycznym – zaskakujące? Nie bardzo. 

Teraz doskonalą aplikację i dodają nowe funkcje edycji wideo, takie jak zmiana prędkości.

Shorts mają być widoczne jako standardowe filmy na YouTube.

wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-shorts-konkurencja-tik-tok

To już wszystko, co udało nam się zebrać w październiku. Obecna sytuacja pandemiczna znowu się pogarsza – czy to oznacza powrót do wprowadzania nowości, które będą związane z angażowaniem społeczności online i internetowym wsparciem? Przekonamy się za miesiąc!

A jeśli jeszcze nie widziałeś poprzednich artykułów z tej serii to koniecznie nadrób zaległości 🙂

Co nowego w mediach społecznościowych? Wrzesień 2020
Co nowego w mediach społecznościowych? Sierpień 2020